Lampy designerskie w studiu telewizyjnym. Jak podnieść wskaźniki oglądalności?

O tym, czy dany program będzie wyświetlany, czy szybko zniknie z anteny decyduje jego popularność. Jeśli o danej godzinie gromadzi się wystarczająco dużo osób, to audycja będzie nadawana. Żeby zainteresować odbiorów trzeba zadbać nie tylko o dostarczenie ciekawych tematów, ale także o sam wygląd studia.

Bez przepychu, ale z klasą

Sposób, w jaki urządzone jest studio nagrań nie jest przypadkowo. Za jego ostateczny kształt odpowiada zazwyczaj kilkuosobowy zespół. Wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Pomieszczenie powinno przyciągnąć widza, ale jednocześnie nie może być zbyt nachalne i kiczowate. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie sprawić, by wyglądało interesująco. Musi ono być oryginalne, inspirujące i przede wszystkim zgodne z aktualnie panującymi trendami. Można temu podołać, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać. Dobrym pomysłem są lampy designerskie. To dyskretne wykończenie wnętrz, które pozwala nadać przestrzeni niepowtarzalnego charakteru. Ciekawie wyglądają kolorowe elementy, które bardzo „lubi” kamera. W telewizji niebanalnie prezentują się barwne przedmioty i rozwiązania niesztampowe. Designerskie elementy pozwalają na gustowne urządzenie studia, które będzie efektowne i dobrze wykończone.

Dopasuj dodatki do tematyki programu

Ważne są dodatki, bo to one przyciągają uwagę. Trzeba je dobrać do tematyki poruszanej w studiu nagrań. Jeśli to program poświęcony kolei, to model tego pojazdu będzie jak najbardziej pasował do klimatu w trakcie nagrań. Z kolei jeśli prowadzący zajmują się dziećmi, można wyodrębnić miejsce, w którym będą siadać zaproszeni do studia rodzice z dziećmi. Wystrój wnętrza zależy też od targetu. W programach dla ludzi młodych stosuje się żywe i charakterystyczne kolory, z kolei w audycjach dla kobiet w średnim wieku bardziej sprawdzą się barwy stonowane. Ważne jest by dobrze dobrać lampy designerskie. Wybór jest tak duży, że bez problemu będzie można coś znaleźć. Dla młodych dopasować bardziej odważne rozwiązania, a dla nieco starszych oświetlanie, które nawiązuje do tradycyjnego stylu.

Jak pobudzić wskaźniki oglądalności?

Oczywiście wygląd pomieszczenia, choć nie można go bagatelizować, nie jest najważniejszy. Zdecydowanie więcej uwagi należy poświecić na to, by program miał ciekawą formułę, a poruszane w nich tematy były na czasie. Dobrze jest angażować do udziału w audycji widzów. Coraz popularniejsze stają się rozmowy, w których mogą brać telefoniczny udział osoby z zewnątrz. W dobie powszechnego dostępu do internetu, niektórzy producenci decydują się na wyświetlanie na dole ekranu komentarzy z mediów społecznościowych lub spływających e-maili. W ten sposób tworzy się wrażenie, że program jest realizowany wspólnie, a widzowie mają realny wpływ na jego przebieg. To jedna z metod na powiększenie oglądalności. Nie bez znaczenie jest również prowadzący, który może być bardzo dobrym wabikiem lub wręcz odwrotnie. To już jednak leży w gestii reżysera tego typu produkcji.